Főzzünk együtt Mimi a kicsiséf konyhájából!

Kreatív ételek gyerekeknek

Kreatív ételek gyerekeknek

A poliptesók története

Hogyan is kerültek bele egy "házikecsapos" szószba?

2017. február 15. - Mimi a kicsiséf

Kezdeti időszakban Mimi utálta a ketchupot, de látva, hogy a nagyobb óvodatársak szinte mindenhez azt esznek, elkezdte Ő is kipróbálni. Majd kis idő elteltével Ő is teljesen rákapott a dologra, nem is tudta már ketchup nélkül elképzelni az eddigi világot.

Személy szerint az elején még örültem is annak, hogy egy új dolgot is kipróbál, de a gyakori bolti kecsap fogyasztásnak már nem voltam híve. Támadt is egy mentőötletem: mivel leszoktatni róla valószínűleg nem fogom, így legalább egészségre kevésbé legyen káros, ami eszik, kitaláltam, hogy házilag készített kecsap kerül majd a bolti helyére. Az ötlet ragyogó, de hogyan is tudom "észrevétlenül" ezt felcserélni nála?

A figyelemelterelés

Szerencsére volt otthon még a Nagyitól kapott paradicsomszószból, így a fő alapanyag adott volt hozzá. Mimi imádja a virslit, köretként pedig a rizzsel szemben nincs kifogása, így az új "ketchupról" kell valahogyan elterelnem a figyelmét, és nyert ügyem van :)

Támadt egy ötletem ugyanis a virslikkel kapcsolatban, mégpedig, hogy egy kis történetet varázsolok velük a tányérjára. Így, ha jól sikerül minden, akkor meg fogja enni anélkül, hogy gyanút fogjon az új íz iránt.

A megvalósítás

A rizst kifőztem, a ketchupot elkészítettem majd ezeket előkészítettem a tányérjára. Ezután a virsliket  kb 5-6 cm-es darabokra vágtam, majd kis V-alakokat vagdostam a végüknél, így alakultak ki a kicsi polipok. Mivel méreteiknél fogva egészen minik, így ezek lettek a "kis poliptesók". Nagyon kevés kókuszolajon épphogy megpirítottam őket, majd egy kis díszítés és voálá, kész is volt az egész!

Elkészítési idő: 15 perc

Eredmény

Amint kész lettem mindennel, szóltam Miminek, hogy van egy kis meglepetésem a konyhában. Kíváncsian szaladt be, és egyből ledöbbent a kis polipok láttán. És ahogy annak lennie kellett, a ketchupról szó nem esett... :)

TIPPEK:

1) A házi ketchupot kedved szerint ízesítheted, lehet lájtosabb "gyermekbarát verzió" és fűszeresebb intenzívebb a felnőttek számára.

2) Rizs helyett érdemes tésztával is kipróbálni, vele is nagyon finom.

 

üdv!

A bejegyzés trackback címe:

https://mimiakicsisef.blog.hu/api/trackback/id/tr7012262196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása