Főzzünk együtt Mimi a kicsiséf konyhájából!

Kreatív ételek gyerekeknek

Kreatív ételek gyerekeknek

Táncoló delfinek

... avagy, a bananánok titkos élete

2017. március 11. - Mimi a kicsiséf

A banánt minden gyerkőc szereti, de hogyan lehetséges, hogy imádják is? A következő kis trükkel bemutatom.

Télvíz idején gondolkoztam azon, hogy milyen gyümölccsel lehetne megismertetni a gyerkőcöket. A szokásos banán-narancs-mandarin-kiwi, na meg szőlő kényszerérett és "vegytiszta" változatán túl, nem igazán találtam jó megoldást a beszerző körútjaim.Ilyenkor nem is ezek a helyi szezonális gyümölcsök, de viszont bármelyikből is választva (mint az elmúlt napokban), tudtam, hogy hazaérve valami más fajta meglepetésre vágynak majd.

Röviden a helyzettel: ugyanaz a kínálat, de az elvárás nagyobb.

Hogyan tudjuk viszont megelőzni a baj?

Van az a mondás hogy: "Abból főzz ami van!". Ezen az elven elindulva körülnéztem a választékon, figyelmem egyből a banánra akadt. És máris jött a megvilágosodás, én ezzel kapcsolatban láttam egy nagyon egyszerű de eredményes megoldást! Annyira egyszerű volt, hogy nem is hittem benne, hogy bármi nemű pozitív eredménye is lesz majd. De más választék, és jobb ötlet híján egy köteg banánt betettem a kosaramba.

Hazaérve egyből nekem estek, hogy mi és hol a meglepi. Egy "hoztam egy banánt" mondattal biztos voltam benne, hogy nem fogom kielégíteni aktív (szuperaktív) felfokozott állapotuk, így rávágtam: Hoztam nektek 3 táncoló delfint!

Nagy-nagy csodálkozás volt (hát nem is erre számoltak), de a következő pillanatban máris nekiestek a bevásárló táskának, keresve a delfineket. Muszáj voltam helyre tenni a félreértelmezéseket, így türelemre intve, beküldtem őket a szobába, amíg a delfinek "felöltöznek".

Nekiláttam gyorsan elkészíteni őket, banánonként egy-két vágás és máris készen voltak a fellépéshez.

Mimi! Gyertek! - kiálltottam.

Szaladtak is ezerrel, sőt, majd fel is löktek. Egyből ki is szúrták a banán delfineket, hát aztán jött csak az extázis...

3 db delfint raktam össze, de egyszerűen olyan kérdés-játszás-érdeklődés cunamiban találtam magam, hogy álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen reakciót képes kiváltani egy ilyen egyszerű megoldás.Elkezdtek vele táncolni-dalolni-játszani-kergetőzni, és  olyan jól ették, és mosollyal, mint még semmi mást.

Próbáljátok ki, nagyon egyszerű, és nagyon imádják!

 

üdv,

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mimiakicsisef.blog.hu/api/trackback/id/tr8612330059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása