Főzzünk együtt Mimi a kicsiséf konyhájából!

Kreatív ételek gyerekeknek

Kreatív ételek gyerekeknek

Virslivirágok reggelire, kreatívan, nemcsak gyerekeknek :)

... avagy milyen látványosan is Tudsz elkészíteni egy hagyományos reggelit

2017. március 03. - Mimi a kicsiséf

Pár napja megpróbálkoztam egy eddigi szokásos reggelinket feldobni némi látványossággal. Ezzel ugyanis ráadásul mindjárt két legyet is ütök egycsapásra - talán :).

Abban biztos voltam, hogy a  páromnak tetszeni fog, és értékeli majd a kreativitásomat, de nem titkolt szándékkal bíztam benne, hogy a gyerkőcök érdeklődését is felkeltem majd.

 zarokep-video.jpg

Hogyan is kezdődött?

Reggelire mi is legyen? Jött a szokásos kérdés. Van virsli, tojás, meg zöldség. A virslit már unalmasnak találtam, a tojásnak is a szokásos 3-4 féle verzióját is már számtalanszor elkészítettem. Meg tudtam azt is, hogyha ezek a dolgok készülnek el, nem is fogok nagy sikert aratni, meg a csemetéket se bírom majd rávenni, hogy egy kis változatosságot vigyünk be a megszokott "menetrendbe". Körülnéztem a neten a hozzávalókkal, és találtam is valamit.

Előkészítettem a hozzávalókat,- nem volt túl nagy kihívás - majd megkérdeztem Mimit, hogy nem-e segítene. Természetesen látva a kikészített dolgokat, mindjárt beindul a fantáziája, egyből áradt belőle megannyi kérdés. Gyakorlatilag a teljes reggelit Ő akarata volna elkészíteni. Ezzel viszont én voltam óvatos, és megbeszéltük, hogy a fő dolgokat (főleg ami kés használatával van) meg a sütő fölött, azokat én fogom elkészíteni, a díszítést, tálalásért pedig Ő lesz majd a felelős.

Amíg készítettem a dolgokat, Ő már nagyon türelmetlenül állt mellettem (dehogy állt, teljes lázban égve nyüstölt, hogy mikor követezik majd, mikor süthet már). Én pedig csak próbáltam mindenféle elterelő gondolttal csitítani, türelemre inteni.

Viszont pár perc alatt meg is voltam mind a virslivel, mind a tojással, közben a rizs is megfőtt (mondjuk, azzal kezdtem, hogy kb. egy időbe legyen minden).

Végre eljött az Ő pillanata! előszedtük a tányérokat, az evőeszközöket, szépen megterítettünk - közben azt játszottuk, mint az oviban, hogy Ő a hetes. Nagyon lelkes volt :)

A "kompozíció" elkészítésébe viszont már bevontam. Mondanom sem kell, hogy  teljesen büszke voltam rá! Látva az elszántáságát, no meg a "szabad" elképzeléseit, még kreatívabb tálalási változat is megszületett volna. Igaz, hogy visszafogodtabban, de összehoztunk egy teljesen emészthető formát...

És a  siker sem maradt el... :)

Próbáld ki Te is!


üdv.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mimiakicsisef.blog.hu/api/trackback/id/tr5512310589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása